понеделник, 4 септември 2017 г.

АЗ БЪЛГАРКАТА ТРЕТА ЧАСТ


     
   ОКОЛО МЕН Е ТЪГА

Около мен е тъга , 
плаче душата ми .
Плевели оплитат краката ми ,
пречат ми да вървя .
Боря се с двуличие и злоба .
Безброй интриги , 
не ми дават покой .
Обгражда ме  тъмна енергия .
Лепкаво блато е около мен .
Зная как се случи това -
скочих  високо
и отидох  напред .
Тези дето вървяха с мен ,
не желаеха моето темпо .
Сега , когато съм пред тях ,
не  ми го прощават .
Колко сили ми трябват ,
да се задържа на върха ,
борейки се с низостта ?




        ГОДИНИ НЕПЛОДНИ СЕ ЗАНИЗАХА  


Години неплодни се занизаха ,
вървях в обрасъл коловоз ,
никой ръка не ми подаде ,
останах сама до живот .
Не че не можех и не исках ,
да намеря утъпкан път .
Сили ли нямах ,
или от страх треперех ,
все едно пропуснах ,
мигове на щастие и възход .
Вече е късно , да тръгна 
по верният път ,
но с летящ старт мога ,
да прескоча отвъд .


     КАКВО СИ МИСЛИТЕ ЗА МЕН

Какво си мислите за мен ?
Мислите , че съм нещастна ?
Преодолях го !
Не живея - някак си , 
не живея – ден подир ден ,
с моят живот сме наясно .
Аз не живея –  аз  пламтя !
В нещастието намерих пътека .
Пътеката превърнах в път .
Пътят насочих към  
стръмният връх ,
по него сега се катеря .
Научих , че и в нещастието
никнат криле ,
че духът не спира 
да се възвисява ,
че трябва да вървиш 
на горе сам ,
с ръка готова да помага . 
Да така е , аз не живея  , 
аз пламтя !


               
    


    КОГАТО Е ПУСТО В ДУШАТА МИ

Когато е пусто 
в душата ми ,
не пиша стихове .
Спомням си ,
че веднъж се живее .
Намирам сили , 
да запълня пустотата
и да продължа напред .
Не мога да тлея , 
родена съм да горя .
Потокът на живота , 
не търпи пустота !
Преди да  изтлее 
тялото ми в пръста ,
ще оставя пътека ,
да помага ,
на някой в беда .
Такъв е смисъла
на живота
на тази земя
- Да оставиш следа !


               ТЕЗИ ДНИ МЕ ТЕГЛЯТ НА ВЕЗНИ

Тези дни ме теглят на везни ,
под лупа гледат всичките ми тайни .
Мъже зрели , на служби високи ,
решават  кариерата ми .
Какво ли толкова му мислят ?
Те не ме познават дори !
Не ме е страх от работа ,
закани и сплетни .
Не ще ме харесат  господата ,
които с пълзене са стигнали ,
заветните  висини .


     

      ЛИЧНО 

Ти какво си мислиш за мен ?
Мислиш , че съм нещастна ?
Преодолях го !
Аз не живея - някак си ,
не живея - ден подир ден .
С моят живот сме на ясно !
Аз не живея  -  аз горя !
Живея  - за да съградя
и въпреки нещастието  –
да се възвися .


     


          КАКВО МЕ ЧАКА   

Какво ме чака , никой не знай ,
Дали ще е ад  , или ще е рай .
До тук пътят ми не беше лек .
Съдбата ми сложи трънен венец .
С тежък кръст натовари плещите ми .
Какво да се прави - съдба .
Алея от рози да се изпречи пред мен ,
с тези атрибути ще я пресека . 
Ето защо , напрегнала мишци , 
се движа само напред .
А розите , ако  са ми писани ,
ще вплета в тръненият венец .



        ПРИЯТЕЛИ

С тебе бяхме приятели ,
въпреки  разликата в годините .
Ти беше на фронта ,
между куршумите и смъртта .
A  после , когато 
пластовете се обръщаха ,
аз още не бях дошла на света .
Станахме приятели , като 
прескочихме събития и времена .
Не познавахме мързела ,
подлостта , пошлостта .
Свързваха ни труда , 
човечността и честта .
Попивах мъдростта 
струяща от теб .
Опрели рамена , 
помагахме на хората 
и  вървяхме напред .
Останахме приятели 
до края на земните ти дни .
Сега чувствам 
невидимите криле на ангела ,
в който се пресътвори .