понеделник, 4 септември 2017 г.

АЗ БЪЛГАРКАТА ЧЕТВЪРТА ЧАСТ



                       КЪМ ЗРЕЛОСТ

Събирам в сърцето си спомени стари ,
за добри другари, за неверни другари ,
спомен за възвисяване , спомен за тъга ,
от тях да успея сплав да претопя ,
мяра да намеря , мяра за света !

Събирам от хората с които живея ,
от един разум, от друг самочувствие ,
от трети воля или своеволие ,
всичко в една, сплав да претопя ,
мяра да намеря ,мяра за света !

Взирам се в чисти детски очи , 
доверие , невинност , вяра , красота ,
от детският поглед искам да сбера ,
мяра да намеря , мяра за света !

Събирам в душата си разпилени трошици ,
от любов омраза , честност , доброта ,
още справедливост , гордост , суета ,
опитвам се от тях , сплав да претопя ,
мяра да намеря , мяра за света !

Тегля и претеглям , как да извървя ,
определеният за мен , откъслек от света 
и открих на края за себе си  - да ,
всичко да тегля с мяра една ,
тази на труда , морала , честта!


                  ЧАСЪТ НА ИСТИНАТА

Кристали чисти в твойте очи ,
виждах често преди .
Угасна блясъкът красив ,
бил е просто фалшив .
Не зависи вече  нищо от мен ,
в твоят делничен ден .
Обида черна  ме заля ,
като мътна, кална река .
Мина време,тя се утаи ,
сърцето ми  изплува и реши ,
урок суров , а не беда
е било това !



       

            

                 НА МОЯТ УЧИТЕЛ

Кристалите чисти 
в твоите очи ,
как ги запази до днес ?
Пътуваш във времето ,
в хорски съдби .
Работиш с машини ,
все нямаш пари ,
горя в пламъка 
на страшна война ,
косите ти 
вече сребреят .
Кристалите чисти 
в твоите очи ,
как запази 
така  да светлеят ?



                               


                    

             ЕЛАТЕ  С МЕН   

Елате с мен в 
моят свят чудесен .
Тук не се идва , 
с връзки и пари .
Не са ви нужни 
нито скъпи дрехи ,
нито луксозни къщи и коли .
Тук ,в тоя свят чудесен ,
има  хора чисти и добри ,
обременили себе си 
с мъката на ближния ,
забравили за себе си 
в тежки дни .
Забравили сме  oще злоба ,
завист , недоверие !
Грубияните и лицемерите
не идват при нас .
Ний работим задружно ,
за да можем ,
от мързела, коварството ,
ненавистта да се спасим .
Елате хора ,
сърцата отворете !
Елате да живеем ,
с чисти сърца и души !
В нашият свят деца 
ще се раждат ,
Не познали кошмара 
на побоища и свади .
Не задушени от 
алкохолни пари
не видели вакханалии в нощта .
Аз ви каня , елате при мене
Нов свят ,
наш свят да изградим !
Ние щастливите ,
ние избраните ,
отрекли се от съблазните ,
всеки със своят любим !






               ОТЧАЯНИЕ

Да можех за един космичен звезден миг ,
да върна времето назад , 
до онзи час ,
в който животът ми пое 
по този коловоз .
Ако върна още миг , 
ще съм поела другата посока .
Щях да имам друг живот 
и други мечти
и трънен венец на главата ми , 
нямаше да  тежи !






     
              КАКВО Е  ЩАСТИЕ

Какво е щастие?
-всеки се пита.
Човекът е бил 
така сътворен ,
да търси щастие 
където  то е 
плод забранен.
От  Ева е почнало 
туй лошо начало,
била щастлива 
в райският кът,
бил Адам 
ласкав до нея,
но мамел я ...
забраненият плод.
Те всичко си имали ,
живеели райски,
в  райско си гнездо.
Плодът забранен 
откъснала  Ева...
изгонил ги БОГ 
от рая и загубили    
вечният си живот.
А нашето  щастието ,
тук на земята,кой е 
разрешеният плод ?
Ясно  е - трудът!
Трудът е този ,
който БОГ остави ,
на своите земни  чеда.
И духът ,който 
държи жива материята , 
връзката им с него  
и да се плодят.
Изводът е ясен - 
изборът не е голям.
Да се трудим ,  
да държим 
духът си бодър ,
да сме щастливи , 
каквито сме сега.